پخش زنده
امروز: -
دشمن صهیونیستی با نقض آتش بس در جنوب لبنان برای سومین بار شهروندان لبنانی را که در مسیر رفتن به خانه هایشان در جاده زوطر شرقی - میفدون بودند، هدف قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب الله لبنان در بیانیهای به اقدام صهیونیستها در نقض آتش بس، واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده: ارتش دشمن به عمدا، شهروندان لبنانی را که در مسیر رفتن به خانه هایشان در جاده زوطر شرقی- میفدون بودند، دوباره هدف قرار داد، به این بهانه که آنها تهدیدی برای نیروهای اشغالگر آن هستند.
مقاومت اسلامی لبنان افزود: این حمله خائنانه منجر به شهادت دو غیرنظامی که مستقیماً هدف قرار گرفته بودند و زخمی شدن یک نفر دیگر شد
حزب الله تاکید کرد: ما برای سومین بار تکرار میکنیم که آنچه دشمن انجام داده، نقض آشکار آتشبس است که ما تاکنون به آن پایبند بودهایم و مقاومت، این تخلفات را زیر نظر دارد.
رسانههای لبنانی اعلام کردند: توپخانه ارتش رژیم اشغالگر حومه شهرکهای برعشیت و بیت یاحون در جنوب لبنان را هدف قرار داد.
پیش از این نیز، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد ۵ عضو حزبالله در شهرک زوطر شرقی در جنوب لبنان و پس از نزدیک شدن به نیروهای اسرائیلی هدف قرار گرفتند.
ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شده که نیروی هوایی این رژیم، یک عضو حزبالله را که به ادعای رژیم تل آویو «تهدیدی برای نیروهای اسرائیلی در ارتفاعات علیالطاهر در جنوب لبنان بود» کشته است.
حملات رژیم صهیونیستی به لبنان درحالی صورت میگیرد که آتش بس در لبنان، بخشی از یادداشت تفاهم امضا شده میان ایران و آمریکاست، اما رژیم صهیونیستی همچنان به نقض این آتش بس ادامه میدهد.
رژیم اسرائیل از دوم مارس (۱۱ اسفند ۴۰۴)، حمله گستردهای را علیه لبنان آغاز کرده که علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی، بیش از یک میلیون نفر هم آواره شدهاند.
رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان اشغال کرده است که برخی از این مناطق برای دههها و برخی دیگر از زمان جنگ قبلی بین سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تحت اشغال نیروهای این رژیم بود.
وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرده که تعداد شهدای تجاوز رژیم اسرائیل به لبنان از دوم مارس (۱۱ اسفند ۱۴۰۴) به چهار هزار و ۲۱۱ تن و تعداد زخمیها به ۱۲ هزار و ۱۷۳ تن رسیده است.