پخش زنده
امروز: -
عراقچی تاکید کرد ایران و عمان گفتوگوهایی را برای «تعیین چارچوب اداره آینده در تنگه هرمز» انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در فضای مجازی علام کرد در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه عمان توافق شد ایران و عمان گفتوگوهایی را برای «تعیین چارچوب اداره آینده و خدمات دریایی در تنگه هرمز» انجام خواهند داد.
او در ادامه تاکید کرد: پس از بیانیه مشترک اخیر در مسقط، امروز گفتوگویی سازنده با جناب بدر البوسعیدی داشتم.
عراقچی تصریح کرد: ما بار دیگر تأکید کردیم که ایران و عمان گفتوگوهایی را برای «تعیین چارچوب اداره آینده و خدمات دریایی در تنگه هرمز» انجام خواهند داد.
وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: ما برای پیشبرد این روند مصمم هستیم و این کار را با هماهنگی و در تبادل نظر با همسایگان خود به انجام خواهیم رساند.
مشورت بله .اما هرگونه شراکت با کشورهای دیگر در اداره تنگه هرمز ...سبب رخنه آمریکا و غرب در اداره آن خواهد شد..و این اشتباه بزرگی است .این غنیمت بزرگ با ایثار ایران بدست آمده و نباید در آن تشکیک ایجاد شود.