پخش زنده
امروز: -
ایران در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا که در هر سه اسلحه مردان و زنان برگزار میشود با ۱۱ نماینده شرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، شمشیربازی ایران که سال گذشته به علت جنگ ۱۲ روزه، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی اندونزی را از دست داد، در دوره جدید این رقابتها نماینده خواهد داشت.
این مسابقات از ۲۹ خرداد به میزبانی هند آغاز میشود و طی آن شمشیربازان شرکت کننده در هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره مردان و زنان به مصاف حریفان شان میروند. ایران البته تنها ۱۱ نماینده در این دوره مسابقات خواهد داشت.
شمشیربازی ایران با ترکیب کامل و ۴ نفره در دو اسلحه سابر و اپه مردان عازم مسابقات قهرمانی آسیا میشود. در هر اسلحه سابر، اپه و فلوره زنان تنها یک نماینده خواهد داشت و در اسلحه فلوره مردان هم اعزامی ندارد.
ترکیب شمشیربازان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا به این شرح است:
اسلحه سابر مردان
* علی پاکدامن، محمد فتوحی، نیما زاهدی، طاها کارگرپور
اسلحه اپه مردان
* بهنام بیک، محمد اسماعیلی، علی نمازی، امیرحسین موحشی
اسلحه سابر دختران
* نجمه سازنچیان
اسلحه فلوره دختران
* زهرا کارگر
اسلحه اپه دختران
* عطیه سادات دستخوش
محمد رهبری هدایت تیم ملی شمشیربازان اسلحه سابر را در رقابتهای قهرمانی آسیا بر عهده دارد. هدایت شمشیربازان اسلحه اپه هم با «یوگنی بریوکوف» روسی است. شمشیربازان ایران در قالب سه گروه عازم محل برگزاری رقابتهای قهرمانی اسیا در هند میشوند.
مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا تاثیر مستقیم روی رده بندی شرکت کنندگان دارد.