• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۱۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۶:۳۲
کهگیلویه و بویراحمد » اجتماعی

محدودسازی هوشمند؛ جایگزین خاموشی برق خانگی

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد از محدودسازی هوشمند برای قطع برق مشترکان پر مصرف خبرداد.

محدودسازی هوشمند؛ جایگزین خاموشی برق خانگی می‌شود
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان گفت: از مجموع ۴۰ هزار مشترک پر مصرف در استان بیش از ۱۱ هزار ۵۲۵ مشترک ۲ و نیم برابر بیشتر از دیگر مشترکان برق مصرف می‌کنند.
حیدر نیکنام افزود: برای مشترکانی که بر اساس الگوی مصرف عمل نکردند در مناطق سردسیری ۲ و نیم کیلووات ودر مناطق گرمسیری تا ۴ ونیم کیلوات محدودیت اعمال می‌شود.
وی همچنین از وجود ۳ هزار و ۶۸۰ مشترک تجاری پرمصرف در استان خبر داد و ادامه داد: محدودسازی هوشمند جایگزین قطع برق خانگی خواهد شد.
نیکنام اضافه کرد: هر مشترکی که در چارچوب الگوی مصرف حرکت کند، برق مورد نیازش تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه هدف‌گذاری کاهش ۵ درصدی تقاضای مصرف برق در سال جاری دنبال می‌شود، افزود: استفاده از ابزار‌های هوشمند در کنترل و مدیریت مصرف نقش مهمی در تحقق این هدف دارد و در عین حال باید تأمین پایدار برق صنایع با هدف رونق تولید تداوم یابد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف مشترکان توزیع نیروی برق استان با تأکید بر مدیریت مصرف، از مشترکان خواست با صرفه‌جویی و استفاده بهینه از تجهیزات برقی، به ویژه سیستم‌های سرمایشی، از افزایش فشار بر شبکه و بالا رفتن هزینه‌ها جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: ادارات باید در ساعات اداری با مدیریت مصرف به‌ویژه در بخش سیستم‌های سرمایشی از هدررفت انرژی جلوگیری کنند تا بتوانند کاهش ۲۵ درصدی مصرف را رعایت کنند و پس از پایان ساعات اداری با خاموش کردن وسایل سرمایشی و روشنایی‌های غیرضروری باید کاهش ۶۰ درصدی مصرف را اعمال کنند تا مشمول قطع برق نشوند.
نیکنام ادامه داد: محدودکننده‌ها در کنتور‌های هوشمند ادارات بر اساس همین ضوابط تنظیم شده است و در صورت رعایت نکردن این میزان کاهش مصرف، برق اشتراک به مدت نیم‌ساعت قطع می‌شود و سپس دوباره وصل خواهد شد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: اگر مصرف کاهش یافته باشد جریان برق ادامه خواهد داشت، اما در غیر این صورت مجدداً قطع می‌شود؛ این فرآیند توسط کنتور هوشمند تا سه بار تکرار می‌شود و در صورت ادامه مصرف بالا، برق آن واحد تا ساعت ۲۲ قطع می‌ماند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پیام بنیاد شهید به مناسبت سالروز شهادت دکتر بهشتی و روز قوه قضاییه
آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در کرمان با گذشت ۷۳ میلیارد تومانی شاکیان
اجرای مانور مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت‌ محور در همدان
کشف محموله ۲ تنی برنج قاچاق در قزوین
وضعیت آب و هوای کشور ۱۴۰۵/۰۴/۰۷
ابلاغیه نقل و انتقالاتی سازمان لیگ فوتبال
عملیات مبارزه با آفت سن گندم در ۲۹۷ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
آزادی ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی
مسکن محرومین نقطه اشتراک همکاری بنیاد مسکن و اتاق بازرگانی در آذربایجان‌غربی
هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمان
لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه و ارتقای ورزش زورخانه ای در استان
آخرین اخبار از وضعیت تنگه هرمز
بررسی پرونده‌های جاسوسان و عناصر دشمن در کوتاه‌ترین زمان
روایتی از سلامت خانواده تا ترویج فرهنگ فرزندآوری در استان مرکزی
تشکیل ستاد بزرگداشت و تشییع قائد شهید در استان اصفهان
فعالیت سامانه بارشی تا فردا در گلستان
بهره‌برداری از پل مهرگان بندرعباس تا یک ماه آینده
استفاده از ظرفیت نیکوکاران و مشوق‌های مالیاتی برای توسعه فناوری‌های یادگیری شناختی
سیر مطالعاتی «ورود به اندیشه صائب تبریزی و سبک هندی» منتشر شد
۴ درصد از برق کشور در مشهد مصرف می‌شود
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)