• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۳۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۵:۴۵
خراسان رضوی » اجتماعی

۴ درصد از برق کشور در مشهد مصرف می‌شود

ظرفیت نصب نیروگاه‌های برق در کشور در پارسال و سه ماهه نخست امسال از مرز ۱۰۰ هزار مگاوات عبور کرد.

۴ درصد از برق کشور در مشهد مصرف می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به رشد ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور گفت: با همکاری دولت و بخش خصوصی امسال ساخت نیروگاه‌های تجدید پذیر از مرز ۵۰۰۰ مگاوات عبور کرد همچنین در سه استان خراسان بالغ بر ۷۰۰۰ مگاوات ظرفیت نصب نیروگاه‌های برق بوده که از این عدد نزدیک به ۵۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید شده است که نسبت به کل کشور ۷ درصد نیروگاه‌های برق و ۱۰ درصد انرژی‌های تجدیدپذیر در محدوده شمال شرق کشور قرار دارد.

هادی مدقق افزود: خراسان رضوی ۱۰ درصد مشترکین برق کشور را داراست و از حدود ۵۵۰۰ مگاوات مصرف برق حدود ۲۰۰۰ مگاوات در مصارف سرمایشی تابستان بر شبکه تحمیل می‌شود؛ که اگر ما بتوانیم ۲۰۰۰ مگاوات برق را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنیم، شرایط تامین برق در تابستان مانند بهار و پاییز به صورت نرمال و با کمترین فشار بر شبکه انجام خواهد شد.

او ادامه داد: هدف ما در حوزه تامین برق از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر در خراسان رضوی برای تولید ۳۰۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر، درواقع ۲ هزار انرژی خورشیدی و هزار مگاوات انرژی بادی است که این موضوع اوج مصرف برق در تابستان را مدیریت می‌کند.

مدقق با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه‌های صنایع کشور در جنگ ۴۰ روزه دچار آسیب و خسارت شدند و همین موضوع بخشی از فشار را برای شبکه برق اضافه می‌کند و جایگزینی این نیروگاه‌ها نیازمند زمان است؛ گفت: امسال هدف گذاری‌ها بر این است که به هیچ عنوان خاموشی در بخش خانگی نداشته باشیم.

وی افزود: مشهد با حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک برق، دومین شرکت توزیع برق در کشور است و تقریبا ۴ درصد از برق کشور را مصرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد نیز در این نشست خبری گفت: ۲۴ درصد از مصرف برق مشهد با توجه به تعداد شهرک‌های صنعتی در حومه این شهرستان، صنعتی است و مابقی در بخش خانگی، کشاورزی و تجاری مصرف می‌شود.

امیررضا رجبی با بیان اینکه سال گذشته از فروردین ماه مدیریت مصرف برق در مشهد آغاز شد در حالی که امسال تا خرداد ماه هیچ گونه محدودیتی اعمال نشد، افزود: از ۲۰ اردیبهشت ماه خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در کشور برای مشترکین صورت گرفته، اما در مشهد تاکنون خاموشی نداشته‌ایم که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال از طریق گزارشات مردمی ۴۵ مگاوات بار غیر مجاز را شناسایی و از شبکه خارج کردیم؛ ادامه داد: خواهشمندیم مردم با ارسال گزارش‌های خود به دو سامانه ۳۰۰۰۶۱۲۱ و ۳۰۰۰۵۱۲۱ در شناسایی مشترکین پرمصرف و برق‌های غیرمجاز به ما کمک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
­برنامه کامل مسابقات والیبال پسران کمتر از ۱۸ سال آسیا ۲۰۲۶
«سقای آب و ادب» به چاپ سی‌ام رسید
اجرای قانون جامع حدنگار در مسیر پیشرفت
مدیریت مصرف؛ کلید عبور از ناترازی انرژی و حفظ پایداری شبکه برق در تابستان
تداوم حضور کردستانی‌ها در سنگر خیابان
همدلی تمام ارکان نظام عبور از ایام جنگ را ممکن کرد
روایت تحول در صلح و سازش
عملیات مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه؛ به یاد«علی‌اصغر ایران»
شیراز ، مهیای برگزاری مراسم‌ بدرقه امام شهید
۷ تیر ۱۳۶۰ یادآور سندی از جنایت منافقین مزدور آمریکایی در حق ملت ایران
رونمایی از طرح جامع «فتحان» در اصفهان
چهارمحال و بختیاری برترین استان در ثبت اطلاعات طرح‌های شهری
حرکت کند ساماندهی لکه صنعتی
روایت میدان از زبان مردم حماسه ساز در تجمعات شبانه
جزئیات مهر و موم کافه ساعدی‌نیا در نوشهر
هفته حقوق بشر آمریکایی ها
پایان خوش هفته دوم لیگ ملت ها برای بلندقامتان ایران
میز خدمت دادگستری و گره هایی که یکی یکی باز شدند
تصمیمات جدید شورای اداری خاتم برای تسریع خدمت‌رسانی
افزایش تولیدات گلخانه‌ای در آذربایجان غربی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)
ادعای ترامپ: ایران بازار جدید است!  (۱ نظر)
ادعای آمریکا درباره ازسرگیری مذاکرات با ایران در هفته آینده  (۱ نظر)