پخش زنده
امروز: -
یگان حفاظت منابع طبیعی بم در پی پایشهای میدانی و دریافت گزارشهای مردمی، با چرای غیرمجاز در مرتع سنگسیاه دریجان برخورد کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، جزینی زاده فرمانده پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بم با تأکید بر لزوم برخورد قاطع با هرگونه تخریب و تصرف در عرصههای منابع طبیعی، اظهار داشت: چرای خارج از فصل و ورود دام بیش از ظرفیت مراتع، خسارتهای جدی و بعضاً جبرانناپذیری به پوشش گیاهی وارد میکند و موجب تخریب گونههای مرتعی، کاهش توان احیای طبیعی مراتع و تضعیف زادآوری گیاهان دارویی، صنعتی و خوشخوراک میشود.
وی افزود: تداوم این پدیده، علاوه بر کاهش تولید علوفه طبیعی، موجب فرسایش خاک، افت کیفیت مرتع و برهم خوردن تعادل اکولوژیک منطقه خواهد شد؛ از اینرو با هرگونه چرای غیرمجاز، ورود دام مازاد و تخلف در بهرهبرداری از مراتع بدون هیچگونه اغماض براساس قانون برخورد خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بم همچنین از مردم، دامداران قانونمدار و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه چرای غیرمجاز یا ورود دام خارج از ظرفیت مراتع، موضوع را از طریق تلفنهای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش دهند تا اقدامات قانونی لازم در سریعترین زمان انجام شود.