پخش زنده
امروز: -
واکسیناسیون ماهیان سردابی با هدف ارتقای سطح بهداشت در مزارع پرورش ماهی و پیشگیری از بروز بیماریهای مهم آبزیان در استان قزوین آغاز شد؛ اقدامی که به گفته مسئولان، برای نخستینبار در سطح کشور اجرا میشود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به اهمیت کنترل بیماریهای باکتریایی در مزارع پرورش ماهی اظهار کرد: با هدف پیشگیری از بروز خسارات ناشی از بیماریهای شناختهشده، تأمین امنیت و ایمنی غذایی جامعه، کاهش مصرف آنتیبیوتیکها و جلوگیری از ایجاد مقاومت میکروبی، برنامه واکسیناسیون ماهیان به واحدهای پرورش ماهی استان ابلاغ شده است.
مهدی جلوخانی افزود: اجرای این برنامه که برای نخستینبار در سطح کشور انجام میشود و نقش مهمی در کاهش اثرات نامطلوب درمانی بر ماهیان و حتی محیط زیست خواهد داشت و در ارتقای سلامت و رفاه آبزیان مؤثر است.
جلوخانی در ادامه بیان کرد: در استان قزوین بیش از ۷۰ مزرعه پرورش ماهی سردابی با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۳۰۰۰ تن فعالیت میکنند.