پخش زنده
امروز: -
آیین تجلیل از استادان دانشگاه جامع علمیکاربردی استان البرز امروز با حضور معاون آموزشی دانشگاه جامع علمیکاربردی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، این مراسم به فرصتی برای مرور نقش اساتید در آموزش مهارت، تربیت نیروی انسانی و حتی حضور در بزنگاههای مهم تاریخ معاصر کشور تبدیل شد.
در این آیین، از اساتید نمونه مراکز علمیکاربردی استان البرز تقدیر شد و از خانوادههای سه استاد شهید فاطمه صالحی، شهیدمیثم معمر و شهیدعلی کوهخیل تجلیل شدند. شهید فاطمه صالحی و شهید میثم معمر در جنگ ۱۲ روزه و شهید علی کوهخیل در جنگ رمضان به شهادت رسیدند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان البرز در این مراسم گفت: دانشگاه جامع علمیکاربردی در سالهای اخیر تلاش کرد آموزش را از چارچوب صرفاً تئوریک فاصله دهد و آن را به نیازهای واقعی جامعه و بازار کار نزدیک کند. بسیاری از اساتید این دانشگاه، علاوه بر سابقه تدریس، تجربه مستقیم فعالیت در صنعت، تولید، خدمات، فرهنگ و هنر و حوزههای اجرایی را دارند و همین ویژگی، فضای آموزش در مراکز آموزش علمیکاربردی را متفاوت کرده است.
عباس ظریفی افزود: دانشجو در این مراکز، تنها شنونده مفاهیم نظری نیست، بلکه آموزش را در پیوند با تجربههای واقعی و مهارتهای عملی دنبال میکند. در چنین ساختاری، نقش استاد در دانشگاه فقط انتقال دانش نیست، بلکه اغلب حلقه اتصال میان دانشگاه و محیط کار به شمار میرود؛ کسی که تجربه حرفهای را وارد کلاس میکند و تلاش دارد دانشجو را برای ورود واقعی به جامعه و بازار کار آماده کند.
ظریفی گفت: تا زمانی که چرخ صنعت و تولید در حرکت است، جامعه در مسیر پیشرفت، توسعه و خوداتکایی قرار دارد و روبهجلو حرکت میکند که پویایی اقتصادی و رشد ملی در گرو همین فعالیت مستمر است.
او با اشاره به اینکه مراکز صنعتی ما با بدنه صنعت و مراکز غیرصنعتی با بدنه اجتماعی در ارتباط هستند و تعامل خوبی با یکدیگر دارند، تصریح کرد: البرز از جمله استانهایی است که میتوان روی نقش آن در حل مسائل مردم حساب ویژهای باز کرد. بیش از آنکه رؤسای مراکز و کارکنان ما فعال باشند، مدیران عامل واحدهای صنعتی همراه ما هستند و حتی گاهی از ما پیشتر حرکت میکنند.
ظریفی با اشاره به اینکه این دانشگاه در پی کوتاه کردن فاصله میان آموزشهای نظری و مهارتی با توجه به سیاستهای کلان کشور است، گفت: بخش صنعت، علاوه بر آموزشهای تخصصی و مهارتمحور، به نیروهایی نیاز دارد که از مهارت حل مسئله و توانمندیهای اجرایی برخوردار باشند. اتاق بازرگانی، یک نهاد تسهیلگر بوده که یکی از وظایف آن، کمک به توانمندسازی فعالان اقتصادی است.
او افزود: یکی از اقداماتی که چند سالی است برای تقویت پیوند میان صنعت و دانشگاه دنبال میشود، حمایت از پایاننامهها و رسالههای دورههای کارشناسی ارشد و دکتری است که بتوانند به حل مسائل واقعی جامعه کمک کنند. چهار دوره از این رویداد در قالب جشنواره امیرکبیر در اتاق بازرگانی برگزار شده است.