پخش زنده
امروز: -
معاون وزیر آموزش و پرورش: با توجه به شرایط ناپایدار و اولویت سلامت دانشآموزان، اختیار نحوه برگزاری امتحانات به استانها واگذار شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش از واگذاری اختیار تصمیمگیری درباره نحوه برگزاری آزمونها به استانها خبر داد و اعلام کرد: با توجه به شرایط ناپایدار ناشی از وضعیت جنگی و با اولویت قرار گرفتن سلامت و امنیت دانشآموزان، استانها میتوانند متناسب با شرایط خود درباره شیوه برگزاری امتحانات، بهویژه امتحانات خردادماه، تصمیمگیری کنند.
عبدالرضا فولادوند با اشاره به مصوبه ستاد عالی آزمونها افزود: هنوز درباره امتحانات نهایی پایههای یازدهم و دوازدهم تصمیم قطعی در سطح استانها اتخاذ نشده و قرار است به دلیل حساسیت موضوع و ضرورت تأمین کامل امنیت دانشآموزان، تصمیمگیری نهایی در سطح ملی انجام شود.
وی همچنین تأکید کرد: ارزشیابیهای غیرحضوری به معنای یکسانسازی نمرات نیست و معلمان موظفاند بر اساس شواهد معتبر از جمله نمرات مستمر، آزمونهای نیمسال اول، ارزشیابیهای تکوینی و فعالیتهای ثبتشده دانشآموزان، نمرهگذاری مستند و دقیق انجام دهند.
در همین حال، حسینی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز اعلام کرد: بر اساس تصمیمات استانی، امتحانات برخی پایههای تحصیلی در این استان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.