• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۷۹۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۱۴:۳۵
هرمزگان » اقتصادی

افزوده شده ۱۱۵ دستگاه تشخیصی درمانی در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۱۵ دستگاه تشخیصی به حوزه درمان استان افزوده شده است.

افزوده شده ۱۱۵ دستگاه تشخیصی درمانی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، پژمان شاهرخی در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: با توجه به حضور ۸۵۰ بیمار دیالیزی در استان، در یک سال گذشته صد دستگاه دیالیز با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان خریداری و راه اندازی شده است.

وی به نبود دستگاه سی تی اسکن در شرق استان اشاره کرد و گفت: ۵ دستگاه سی تی اسکن هم به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های بشاگرد، سیریک، بوموسی و بندرعباس راه اندازی شد و یک دستگاه دیگر نیز در بندرخمیر در حال راه اندازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: برای بیماران سرطانی استان نیز یک دستگاه پت سی تی اسکن با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان خریداری و نصب شد.

بیشتر بخوانید: بهره برداری از مرکز دیالیز و شیمی درمانی کودکان در بندرعباس

شاهرخی گفت: با درخواست شهروندان دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی هم برای تشخیص بیماری‌ها در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: به زودی سونوگرافی با تعرفه دولتی و ۱۶ ساعت در روز، در چهار مرکز درمانی دولتی مشیردوانی، هرمز بیمارستان شهید محمدی، شریعتی و کودکان به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: ۹ دستگاه تشخیصی درمانی دیگر خریداری شده استان نیز نصب و راه اندازی می‌شود.

شاهرخی گفت: ۲ دستگاه آنژیوگرافی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان، یک دستگاه رادیوتراپی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان، ۵ دستگاه ماموگرافی و یک دستگاه سنگ شکن به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان هم در حال نصب است.

شاهرخی افزود: در یک سال گذشته همچنین ۷۰ دستگاه آمبولانس برای پایگاه‌های امداد و نجات استان خریداری و مستقر شده است.

وی در خصوص کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی گفت: بیمارستان‌های ۵۳۱ تخت خوابی، ۲۶۴ تختخوابی شهید محمد بندرعباس و ۱۶۰ تخت خوابی میناب ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: پیش از بهره برداری بیمارستان‌های در دست ساخت آزمون‌های استخدامی برای تامین نیروی انسانی برگزار می‌شود.

شاهرخی گفت: برای تامین نیروی انسانی همچنین مجوز‌های استخدامی از کشور گرفته شده است و با افزایش ظرفیت دانشجو‌های بومی گام ارزشمندی در زمینه حل کمبود نیروی انسانی در استان برداشته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
فراخوان حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
کشف خودروی سرقت شده از تهران در عملیات پلیس راین
دستگیری شرور سابقه‌دار در کرمان
پیام وزیر ورزش و جوانان به تیم ملی فوتبال ایران
آقای ایران در سفرهای استانی
فراخوان ثبت‌نام دوره آموزشی «اقلیم شعر» به میزبانی زنجان
اهدای دستگاه RO به بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر
مهمانان خارجی از جمعه برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید وارد ایران می‌شوند
پیام مردم در تجمعات شبانه به اعضای تیم ملی فوتبال
بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری
صرفه جویی رمز حفظ پایداری شبکه برق در تابستان
۳۰ درصد برق کشور در بورس انرژی معامله شد
آخرین فرصت برای سنجش نوآموزان جامانده اعلام شد
۶۸ هزار ناپدید بر اثر زلزله ونزوئلا
مردم ایلام در صد و هجدهمین شب حضور، باز هم صدِ وحدتشان را گذاشتند
ابلاغ شیوه نامه تشریفات قانونی تردد درون استانی خودروهای مناطق آزاد کیش و قشم به زودی
 برنامه‌ خانه ملت و با نمایندگان روی آنتن صداوسیمای لرستان
هم افزایی مسئولان برای ایجاد یک رویه مد و پوشاک
خبر خوش برای مشمولان متولد ۱۳۸۷؛ امکان سفر اربعین بدون مجوز وظیفه عمومی
پیش بینی حضور ۴ هزار تبعه افغانستانی در مراسم وداع با رهبر شهید در مشهد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)
ادعای ترامپ: ایران بازار جدید است!  (۱ نظر)
بهسازی شبکه توزیع برق اسلامشهر؛ جزئیات قطع موقت برق  (۱ نظر)
خط مستقیم بین ایران و آمریکا در تنگه هرمز دروغ محض است  (۱ نظر)