پخش زنده
امروز: -
سرپرست ادارهکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آغاز اجرای طرح خارجسازی شناورها و اشیای غرق شده از خور بندر دیلم با هدف تأمین ایمنی آبراه، تسهیل تردد ایمن ناوبری و پیشگیری از آلودگیهای دریایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سیاوش ارجمندزاده گفت: اجرای این طرح یکی از خواستههای مهم ساحل نشینان با ۲۶ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.
وی بیان کرد: در قالب اجرای این طرح چندین فروند شناور غرق شده و نیمه غرق به همراه اشیای غرقشده در کانال دسترسی و محدوده خور بندر دیلم شناسایی و از آب خارج خواهند شد.
سرپرست ادارهکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هدف از اجرای این طرح را افزایش ایمنی دریانوردی، بهبود شرایط تردد شناورها در آبراه و حفاظت از محیط زیست دریایی و جلوگیری از آلودگی دریا عنوان کرد.
ارجمندزاده افزود: پیش از آغاز عملیات اجرایی، اطلاعرسانی گستردهای در سطح بندر، خور و شهر دیلم انجام شد که شامل نصب بنر به مدت ۴۰ روز، انتشار اطلاعیه در فضای مجازی در چندین مرحله و درج آگهی در روزنامههای کثیرالانتشار بوده است.
وی ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی، حقوقی و قضایی و انجام هماهنگیهای لازم، عملیات اجرایی این طرح آغاز شده و انتظار میرود براساس برنامه زمانبندی به سرانجام برسد.