برداشت بیشاز ۵۱ هزار تن گندم از کشاورزان بوشهری
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای برداشت گندم تا کنون بیشاز ۵۱ هزار تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل انبارهای ذخیره شده است.

بهگزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به آخرین وضعیت برداشت محصول استراتژیک گندم در استان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، ۵۱ هزار و ۸۰۰ تن گندم و بذر از کشاورزان بوشهری خریداری و تحویل انبارهای ذخیره شده است.
وی به سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری، حدود ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و ۱۰۰ هزار هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت سبز مزارع و اقدامات حمایتی نویدبخش تولید مناسبی است، اضافه کرد: پیشبینی میشود با تداوم روند کنونی، در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از مزارع سطح استان بوشهر برداشت شود.
وی درباره زیرساختهای ایجاد شده برای رفاه حال کشاورزان و تسریع در روند تحویل محصول نیز، گفت: ۱۴ مرکز خرید تضمینی در نقاط مختلف استان بوشهر راهاندازی شده و هماکنون فعال هستند تا محصولات گندمکاران را با نرخ مصوب تحویل بگیرند.
توکلی یادآور شد: عملیات برداشت گندم در مناطق مختلف استان با استفاده از ناوگان کمباینهای بومی و مهاجر در حال انجام است و روند خرید تضمینی این محصول تا خرداد ادامه خواهد داشت.