پخش زنده
امروز: -
استاندار خراسانشمالی در دیدار با رییس سازمان بهزیستی خواستار بازنگری در الگوی توزیع اعتبارات این سازمان و توجه ویژه به نیازهای استان شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ،بهمن نوری در دیدار با سید جواد حسینی گفت: برداشتهای سازمان بهزیستی از استان باید متناسب با میزان واقعی محرومیتها، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، تنظیم شود.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به شرایط اقتصادی استان، گفت: حدود ۹۰ درصد جمعیت استان از کالابرگ استفاده میکنند که این موضوع، بیانگر سطح بالای آسیبپذیری اقتصادی در منطقه است.
وی همچنین با اشاره به تعداد بالای مددجویان زیر پوشش در استان، تأکید کرد: با توجه به این شرایط، خراسان شمالی نیازمند توجه ویژه، نگاه متفاوت و حمایت موثرتر از سوی دولت و سازمانهای حمایتی است.
نوری در ادامه به اقدامات اجرایی استان برای ارتقای سطح معیشت مددجویان اشاره کرد و از رشد ۱۳۳ درصدی بخش مسکن مددجویان زیرپوشش در سال گذشته خبر داد.
وی همچنین از ایجاد مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستانهای تازه تاسیس بام و صفیآباد و مانه خبر داد و گفت: در راستای حمایت از مددجویان، اقدامات متعددی در حوزه تأمین و تعمیر مسکن یکهزار و ۳۰۰ خانوار تحت پوشش انجام شده است.