پخش زنده
امروز: -
تیم ملی مویتای کشورمان در رقابتهای قهرمانی جهان ۲۰۲۶ مالزی با کسب ۲ نشان نقره و ۶ برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابتهای مویتای قهرمانی جهان ۲۰۲۶ در دو بخش مبارزه و فرهنگی (وایکرو و مایموی) به مدت ۱۰ روز در کوالالامپور مالزی برگزار شد و تیم ملی ایران با کسب ۲ نشان نقره و ۶ برنز، پرونده حضور خود را در این رقابتها بست.
در روز پایانی، مهدی عبدی در وزن منفی ۸۶ کیلوگرم و ستاره مرشدی در دیدارهای نهایی برابر نمایندگان روسیه شکست خوردند و مدال نقره را به دست آوردند.
همچنین فرشته حسنزاده در وزن ۴۵ کیلوگرم، فاطمه ممانی در وزن منفی ۵۱ کیلوگرم، مهسا محمودپور در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم، فاطمه حسینی در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم، نرگس سلیمانی در وزن منفی ۷۱ کیلوگرم و سیاوش امیری در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم با شکست در مرحله نیمهنهایی صاحب مدال برنز شدند.
زهرا نصیری نیز پس از رقابت با نماینده فنلاند از دور مسابقات کنار رفت و عسل زعفرانلو در بخش فرهنگی (وایکرو) با ثبت امتیاز ۸.۴۶ از راهیابی به فینال بازماند.
در پایان این رقابتها، تیم ملی بانوان ایران عنوان بهترین تیم مسابقات را کسب کرد.
هدایت تیم مردان ایران بر عهده محمدعلی جهانگیری بود که همزمان سرپرستی تیم را نیز بر عهده داشت. در بخش بانوان، شاهصنم صدیقی و مهتاب حقطلب هدایت ملیپوشان را بر عهده داشتند. عبدالحلیم برازنده نیز به دعوت فدراسیون جهانی، دیدارهایی از این رقابتها را قضاوت کرد.
کاروان مویتای ایران عصر شنبه به کشور بازخواهد گشت.