پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل آبفا اهواز با اعلام آمادگی کامل این شرکت برای مدیریت تنش آبی تابستان امسال گفت: مناطق درگیر کمآبی و برداشتهای غیرمجاز شناسایی و برای رفع مشکلات در حاشیه شهر، برنامهریزی لازم انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان خوزستان، حسین عبیداوی بیان کرد: مناطق و کانونهای هدف که با تنش آبی مواجه هستند شناسایی و برای آنها برنامهریزی شده است.
وی افزود: خوشبختانه در چهار شهرستان تحت پوشش، قطعی آب نداریم، اما در برخی مناطق به دلیل برداشتهای غیرمجاز از جمله برخی خیابانهای منطقه عیندو و ملاشیه با افت فشار و در برخی ساعات با قطعی آب روبهرو هستیم.
عبیداوی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی مناسبی از این مناطق انجام شده است، تاکید کرد: اولویت اصلی ما تامین آب شرب مردم است.
مدیرعامل آبفا اهواز ادامه داد: اخیرا در شرق اهواز نیز برای یکی، ۲ روز با افت شدید فشار مواجه شدیم که با توجه به تامین آب این منطقه از مسیر شوشتر، نیروهای آبفا بلافاصله وارد عمل شدند و تعمیرات لازم را با سرعت انجام دادند که در حال حاضر پایداری کامل شبکه آب در شرق اهواز برقرار است.
وی درباره مناطق حاشیهای اهواز مانند عیندو، ملاشیه و مهدیس گفت: برای این مناطق که درگیر تنش آبی هستند، طرحهای کوتاهمدتی در دستور کار قرار دارد تا در آینده مشکل تنش آبی برخی خیابانها برطرف شود و از نارضایتی مردم جلوگیری شود.
عبیداوی تصریح کرد: تلاش میکنیم تابستانی کمحاشیه در زمینه پایداری آب داشته باشیم و بتوانیم خدمات لازم را به مردم ارائه دهیم.
وی افزود: همه نیروهای شرکت در بخش بهرهبرداری آب و حتی مدیران مناطق به صورت شبانهروزی فعال هستند و مرخصی مدیران درگیر این موضوع لغو شده تا خدماترسانی بدون وقفه ادامه داشته باشد.
مدیرعامل آبفا اهواز با اشاره به وضعیت خاص این کلانشهر گفت: اهواز دومین کلانشهر کشور از نظر حاشیهنشینی و نخستین کلانشهر از نظر بیشترین انشعابات غیرمجاز است.
وی ادامه داد: ما قدردان ایستادگی و زحمات مردم هستیم، اما برای حفظ حقوق دیگر مشترکان و امکان رصد و پایش میزان آب تولیدی، لازم است از برداشتهای غیرمجاز خودداری شود.
عبیداوی با اشاره به حمایت از مشترکان کمبضاعت نیز گفت: مشترکی که مشکل مالی در پرداخت هزینه انشعاب داشته باشد، شرکت آبفا متناسب با توان مالی فرد همکاری میکند تا شاهد کاهش انشعابات غیرمجاز باشیم.