پخش زنده
امروز: -
مدیرکل انتقال خون استان تهران، از فعالیت ۴ مرکز اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدرضا مهدیزاده گفت: همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراکز اهدای خون استان تهران آماده خدمترسانی به عزاداران حسینی و داوطلبان اهدای خون هستند.
وی افزود: مرکز اهدای خون وصال شیرازی در روز تاسوعا از ساعت ۸ تا ۲۴ و در روز عاشورا از ساعت ۷ تا ۲۴ فعال خواهد بود. مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: مراکز اهدای خون ستاری، شهرری و تهرانپارس نیز در روز تاسوعا از ساعت ۱۵ تا ۲۴ و در روز عاشورا از ساعت ۷ تا ۱۵ پذیرای اهداکنندگان خواهند بود.
مهدیزاده با اشاره به اهمیت اهدای پلاکت برای بیماران نیازمند، اظهار داشت: واحد اهدای پلاکت (فرزیس) مرکز وصال نیز در روز تاسوعا از ساعت ۹ تا ۲۴ و در روز عاشورا از ساعت ۸ تا ۱۵ آماده پذیرش داوطلبان خواهد بود.
وی با بیان اینکه پویش «نذر اهدای خون» از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر ادامه دارد افزود: با توجه به محدود بودن عمر نگهداری خون و برخی فرآوردههای خونی تأمین ذخایر خون نیازمند مشارکت مستمر مردم است.
مهدی زاده تاکید کرد. از این رو از شهروندان نوعدوست درخواست میکنیم اهدای خون را تنها به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند و در طول ماههای محرم و صفر با حضور در مراکز اهدای خون نذر حسینی خود را برای نجات جان بیماران ادا کنند.