• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۲۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۱۲
هرمزگان » سیاسی

پایداری شبکه آبرسانی هرمزگان در ایام جنگ تحمیلی سوم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: شبکه آبرسانی استان در جنگ تحمیلی سوم در حالت پایدار بود.

پایداری شبکه آبرسانی هرمزگان در ایام جنگ تحمیلی سوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ عبدلحمید حمزه پور در بخش گفتگوی خبری مرکز خلیج فارس با اشاره به آخرین خسارت‌های جنگ تحمیلی سوم در حوزه آب استان افزود: در این ایام زیر ساخت‌های آب در شهرستان قشم که بزرگترین آب شیرین کن که ظرفیت ۱۲ تا ۱۴ هزار مترمکبی در شبانه روز را داشت ۱۰۰ درصد تخریب شد. 
وی گفت: زیر ساخت‌های آبرسانی در جزایر فارو ر، تنب بزرگ و کوچک، بوموسی و جزیره لارک آسیب دیدند. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: در اواخر جنگ مخازن ذخیره آب در بخش بمانی شهرستان سیریک که یکی از فقیر‌ترین شهرستان‌های استان از نظر منابع آبی شیرین سطحی و زیر زمینی است خسارت وارد شد. 

حمزه پور گفت: آب شرب این شهرستان ازشهرستان میناب دشت‌های راونگ و دشت تلنگ و بخشی از آب شیرین کن تامین می‌شود. 
وی افزود: در حمله دشمن دو مخزن ذخیره به حجم ۵۰۰ متر مکعبی به صورت ۱۰۰ درصد و ۲ هزار متر مکعبی خسارت دید. 

بیشتر بخوانید؛ اجرای بیش از ۲۰۰ طرح آبرسانی در هرمزگان
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: این دو مخزن آب بخش مرکزی شهرستان سیریک، کوهستک و ۱۰ روستای این شهرستان را تامین می‌کرد. 
حمزه پور افزود: حدود ۱۴۰ میلیارد تومان خسارت مخازن آسیب دیده است که با کمک استاندار هرمزگان اعتبارات اختصاص یافته و این مخازن به زودی بازسازی و وارد می‌شوند. 
وی گفت: زیر ساخت‌های آب در جنگ تحمیلی سوم ۸ همت خسارت وارد شده است که حدود دو تا سه ماه آینده ظرفیت‌های از دست داده شده وارد مدار می‌شوند. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه ۲۵ تا ۳۱ خرداد به نام هفته‌ی صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است افزود: استان هرمزگان جز استان‌های گرم و خشک و میزان بارش‌های آن دو سوم میانگین کشوری است. 
حمزه پور گفت: صرفه جویی در این زمینه باید در الویت‌های اصلی شهروندان باشد. 
وی افزود: آب در غرب هرمزگان در روستا‌های بندرمعلم و گزیر در شهرستان بندرلنگه، بستک، پارسیان از استان کهکیلویه بویر احمد از سد کوثر به نام خط محرم تامین می‌شود. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ۵۰ درصد آب شرب شهر بندرعباس از طریق شیرین سازی آب دریا تامین می‌شود و این کار بسیار سخت وهزینه بر است. 
حمزه پور افزود: با توجه به تورم‌ها و هزینه‌های گزاف در امر آبرسانی از شهروندان می‌خواهیم در قبوض آب را به موقع پرداخت کنند. 
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ روستای هرمزگان به صورت سیار آبرسانی می‌شود گفت: امیدواریم با اجرای بیش از ۲۰۰ طرح بزرگ و کوچک در استان این شمار روز به روز کم‌تر کنیم.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
گفت‌وگوهای سازنده ایران و عمان درباره تنگه هرمز
کاهش ساعت کاری ادارات زنجان در یوم العباس
توضیحات غریب آبادی درباره تفاهمات مذاکرات فنی سوئیس
گفت وگوهای خاورمیانه‌ای ایران و روسیه در مسکو
ضرورت پیش‌بینی سازوکار اجرایی برای مدیریت تردد ناوگان سنگین در اهواز
مذاکره یک روش مبارزه و ادامه مبارزه در میدان است
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲ تیر ۱۴۰۵
حمله موشکی اوکراین به منطقه ورونژ روسیه
محدودیت‌های پروازی در تهران، قم و مشهد همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید
بسیج مردمی یمن آماده‌باش عمومی اعلام کرد
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵ به افق قم
اوقات شرعی اهواز، ۲ تیرماه ۱۴۰۵
با راه اندازی واحد فراوری بافت، کل نیاز کشور تأمین می شود
هیئتی به وسعت دنیای کوچک بچه‌ها در شهرستان بدره
جمع استان‌های کولبر، جمع شد/ ایلام هم آمد
سقوط بالگرد آمریکایی در آلاسکا
رایزنی هیئت عالی رتبه ایرانی با مقامات عمان در مسقط
تأکید معاون امور استان‌های رسانه ملی بر بازتاب فرهنگ عاشورایی زنجان در کشور
دوم تیرماه ۱۴۰۵؛ قطع جریان گاز در کوی مهدیس اهواز
بررسی موانع پیش روی ثبت جهانی دره شیرز کوهدشت
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
عراقچی: برخی دارایی‌های مسدودشده ایران آزاد شدند
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد
نشست قرارگاه امنیتی و دفاعی استان مرکزی به ریاست فرمانده سپاه حضرت روح‌الله
بیانیه مشترک قطر و پاکستان درباره مذاکرات سوئیس
مورینیو: بیرانوند باید در تیم‌های بزرگ اروپایی باشد
جام جهانی ۲۰۲۶، تمجید بوفون از عملکرد بیرانوند
به نقض تفاهم‌نامه واکنش سنگین خواهیم داشت
تمجید کورتوا از بیرانوند
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲
بازتاب درخشش بیرانوند مقابل بلژیک در رسانه‌های خارجی
۳ کشته و یک زخمی بر اثر تصادف ۲ سواری پژو پارس در محور طبس _ یزد
سرلشکر رضایی: آمریکا را پاسخگو می‌کنیم
توضیح وزیر کشور درباره زمان برگزاری انتخابات شورا‌ها
هشدار ترکیه درباره خرابکاری رژیم صهیونی در مذاکرات ایران وآمریکا
بدبینی به مذاکرات به علت بدعهدی آمریکاهمچنان وجود دارد
قطعی سامانه اینترنتی برخی بانک‌ها و بلوکه شدن پول مردم  (۲۸ نظر)
فرمانده قرارگاه خاتم‌: شهید پاکپور معمار تحولات عملیاتی بود  (۱۸ نظر)
یارانه خرداد ماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد  (۷ نظر)
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: تنگه هرمز بسته خواهد شد  (۳ نظر)
نتایج وام ۷۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد  (۲ نظر)
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۱ نظر)
واکنش بقایی به نفاق و ریاکاری وزیر خارجه فرانسه  (۱ نظر)
ترخیص مواد اولیه تولید داروی دیابتی با ورود دادستانی تهران  (۱ نظر)
ورود هیئت مذاکره کننده ایران به سوئیس  (۱ نظر)
نخستین شب مراسم عزاداری محرم در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، اینفانتینو: نمایشی الهام‌بخش از مقاومت و اشتیاق را دیدیم  (۱ نظر)
عارف: مردم بیش از خود گرانی، تحت فشار روانی آن هستند  (۱ نظر)
آسمانی شدن مادر شهید والامقام اشتیاقی در مِشکان شهرستان نی ریز  (۱ نظر)
آغاز عملیات عمرانی شهر گوزلدره با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی  (۱ نظر)