پخش زنده
امروز: -
استاندار بوشهر گفت: ۴۱ مرکز آموزشی با ۲۴۰ کلاس درس که از پیشرفت بالای ۵۰ درصد برخوردار است در اولویت تجهیز و تکمیل هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ ارسلان زارع در نشست با حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: این مدارس که در همه شهرستانهای استان قرار دارند، متناسب با پیشرفت فیزیکی، در شهریور ماه یا بهمن ماه سال جاری مورد بهرهبرداری قرار خواهند گرفت.
وی گفت: در راستای تحقق تعهدات نهضت عدالت در توسعه فضاهای آموزشی و انجام مصوبات سفر رئیسجمهور به استان بوشهر، اقدامات ارزندهای انجام شده است.
زارع افزود: سرانه فضای آموزشی استان بوشهر، نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، لکن تکمیل مدارس و مراکز آموزشی نیمهتمام اولویتدار در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.
وی تحقق اهداف پیشبینیشده را جزو اولویتهای اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اعلام و از رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درخواست کرد از محل ردیفهای متمرکز ملی در تأمین اعتبار مورد نیاز مساعدت کند.
استاندار بوشهر خواستار تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز طرحهای آموزشی نیمهتمام اولویتدار استان توسط سازمان نوسازی کشور شد که مورد موافقت معاون وزیر قرار گرفت.
زارع در ادامه، پیشنهاد کرد از محل ظرفیت و تکالیف قانونی بند د ماده ۹۲ قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، چند مدرسه بزرگ مقیاس نیز به استان بوشهر اختصاص داده شود که مورد موافقت معاون وزیر قرار گرفت.