پخش زنده
امروز: -
طرح واکسیناسیون سه گانه با هدف افزایش سطح ایمنی کودکان در جنوب غرب خوزستان در حال اجرا است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: اجرای طرح واکسیناسیون سه گانه (سرخک، سرخجه و اوریون) برای ارتقای سطح ایمنی کودکان در برابر این بیماری از اولویتهای اصلی حوزه سلامت است.
دکتر روح الله شکری افزود: این برنامه از ۱۲ اردیبهشتماه در سراسر استان با هدف افزایش ایمنی کودکان آغاز شده است.
او از خانوادههای باقیمانده گروه هدف (کودکان ۲۴ تا ۷۲ ماهه) خواست برای انجام واکسیناسیون به خانهها و پایگاههای بهداشت مراجعه کنند.
طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی MMR (سرخک، سرخجه، اوریون) از ۱۲ اردیبهشتماه آغاز شده و تمامی پایگاههای بهداشتی و خانههای بهداشت در اجرای آن مشارکت دارند.
سرخک یک بیماری عفونی ویروسی است که از طریق تماس مستقیم یا تنفس ذرات معلق منتقل میشود.
این بیماری میتواند با تب، عوارض پوستی و تنفسی همراه باشد. درمان سریع و پیشگیری با واکسیناسیون اهمیت زیادی دارد.