پخش زنده
امروز: -
وزارت بهداشت لبنان از افزایش شمار شهدای این کشور به بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر خبر داد. همزمان معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره آواره شدن ساکنان جنوب لبنان در پی حملات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، وزارت بهداشت لبنان در گزارشی اعلام کرد که از دوم مارس (۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۴) تاکنون سه هزار و ۶۳۷ شهروند این کشور در حملات صهیونیستها به شهادت رسیدهاند. در همین مدت ۱۱ هزار و ۱۸۸ شهروند لبنانی نیز زخمی شدهاند.
وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: در حمله هوایی اسرائیل به شهرک «المروانیه» در جنوب این کشور، ۲ نفر از جمله یک کودک به شهادت رسیدند و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.
همچنین در حمله هوایی بامداد دوشنبه رژیم صهیونیستی به شهرک زفتا در استان نبطیه در جنوب این کشور، هفت نفر شهید و هشت شهروند زخمی شدند.
صلیب سرخ لبنان نیز از زخمی شدن چهار امدادگر در حمله به محلی در نزدیکی یک مرکز امدادی در شهر صور خبر داد.
جنگندههای رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه نیز شهرکهای عدشیت، ملیتا و اللویزه و ارتفاعات الریحان در اقلیم التفاح را بمباران کردند.

در همین حال معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره آواره شدن ساکنان جنوب لبنان در پی حملات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.
فرحان حق با اشاره به اجبار ارتش این رژیم برای کوچاندن ساکنان ۱۷ روستا در جنوب لبنان بر لزوم حفظ جان غیرنظامیان و توقف جنگ در این کشور تأکید کرد.
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین اعلام کرد نیروهای یونیفل ۲۰۱ مورد نقض حریم هوایی لبنان را رصد کردهاند و صهیونیستها در برابر فعالیت نیروهای یونیفل مانعتراشی میکنند.