تأکید استاندار لرستان بر مدیریت بهینه انرژی برای تأمین پایدار برق
استاندار لرستان بر ضرورت مدیریت بهینه ی مصرف انرژی برای تأمین پایدار برق خانگی و صنایع تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛سید سعید شاهرخی با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی در استان در ماههای پیشرو به علت گرما و اوج مصرف انرژی، نیازمند همکاری و هماهنگی لازم بین ادارات و دستگاههایی است،گفت:باید با مدیریت هوشمند مصرف انرژی در بخشهای کشاورزی و کاهش ساعات کاری ادارات، از بروز خاموشی در منازل شهروندان جلوگیری شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه ی کشاورزی باتوجه به اینکه بهره برداران ۱۹ ساعت مجوز برداشت آب دارند و پنج ساعت مجوز برداشت ندارند، تأکید کرد: باید مدیریت مصرف برق بهگونهای باشد تا این محدودیت در ساعاتی که بار مصرف بالاست، انجام شود و کشاورزان در ساعات دیگر مشکل نداشته باشند.
شاهرخی با اشاره به فعال بودن صنایع استان در روزهای هفته گفت: صنایع در همه ی روزهای هفته فعال هستند و در این بخش قطع برق نداریم، در این حوزه فقط یک روز برق قطع میشود که به روز جمعه منتقل شده است.
وی با اشاره به نقش دستگاههای دولتی و اجرایی در کاهش مصرف انرژی تأکید کرد:پس از ساعت اداری، وسایل سرمایشی و وسایلی که نیاز به مصرف برق دارند،استفاده نشود تا مشکلی در تأمین برق خانگی و بازار ایجاد نشود.
شاهرخی افزود: مدیریت مصرف انرژی به گونهای باشد که خاموشیها به خانه مردم کشیده نشود و فعالیت حوزههای صنعت، کشاورزی و تولید، دچار مشکل نشود.