برگزاری امتحانات پایه هفتم تا نهم در بوشهر به صورت غیرحضوری
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر شیوه برگزاری امتحانات پایه هفتم تا نهم و امتحانات نهایی را تشریح کرد.
بهگزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عزیز بردستانی گفت: با استناد به بخشنامه شانزده اردیبهشت وزارت آموزش و پرورش و با توجه به شرایط کنونی، نحوه برگزاری آزمونها در پایههای هفتم تا دهم متوسطه، با توجه به نظر استانها و با تصمیم شورای تأمین استان، به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.
عزیزبر دستانی در خصوص شیوه نمرهدهی این پایههای تحصیلی نیز اظهار کرد: در این شیوه، نمرههای پایانی نوبت دوم بر اساس شواهد و مستندات عملکرد دانشآموز در طول کل سال تحصیلی از سوی معلمان تعیین که این فرآیند با مصوبه شورای مدرسه و در قالب سازوکاری مشخص انجام میشود.
وی ادامه داد: جهت شفافیت و نظم بیشتر، شیوههای مشخصی برای ثبت این نمرهها طراحی و به مدارس و مناطق ارسال شده است که این شیوه قابلیت بایگانی دارد و به دانشآموزان اجازه میدهد تا نمرهها و روند عملکرد کلی خود را در طول سال تحصیلی را مشاهده کنند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین در خصوص امتحانات پایههای یازدهم و دوازدهم نیز تصریح کرد: با توجه به نهایی بودن این امتحانات، برگزاری آنها تابع شرایط کلی کشور و تصمیم شورای عالی امنیت ملی خواهد بود و در صورت برقراری شرایط عادی، آزمونها به صورت سراسری برگزار خواهد شد.