تأکید مدیرکل آموزش و پرورش بر ترویج فرهنگ نماز
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: اقامه نماز باید به عنوان یکی از وظایف محوری و اولویتهای اصلی مدیران مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد.
باشگاه خبرنگاران جوان- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در کارگروه «نماز نسل نو»، ضمن اعلام عزم جدی این ادارهکل برای ترویج فرهنگ نماز، تأکید کرد که اقامه نماز نه تنها مسیر ارتباط شخصی دانشآموز با خداوند است، بلکه مهمترین ابزار برای دستیابی به آرامش روانی و کاهش چشمگیر آسیبهای اجتماعی در جامعه دانشآموزی محسوب میشود.
محمدرضا فرحبخش با بیان اینکه نماز محور اصلی فعالیتهای پرورشی در مدارس است، اظهار داشت: اقامه نماز باید به عنوان یکی از وظایف محوری و اولویتهای اصلی مدیران مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با اشاره به برکات معنوی نماز در زندگی پرمشغله امروز گفت: در هیاهوی زندگی روزمره که انسان دچار فرسودگی و اضطراب میشود، نماز همچون منبعی برای بازیابی انرژی و ایجاد نظم در زندگی عمل میکند و آرامش را به جان آدمی مینشاند.
فرح بخش خاطر نشان کرد: انسانی که از معنویت تهی شود، در مسیر تعالی دچار خلاء خواهد شد و نماز بهترین مستمسک برای تقویت توکل و پیوند با خالق هستی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم همافزایی میان نهاد مدرسه و خانواده تأکید کرد و افزود: خانوادهها باید نسبت به هدایت فرزندان به سوی امور معنوی حساسیت ویژهای داشته باشند.
محمد رضا فرح بخش تصریح کرد: برای اثربخشی بیشتر، باید نسل نو را با زبان، مصادیق و الگوهای متناسب با دنیای خودشان به سمت نماز دعوت کنیم.
وی با تأکید بر بهرهگیری از ابزارهای هنری در تقویت ابعاد معنوی دانشآموزان خاطرنشان کرد: اگر مسئله نماز در میان دانشآموزان به درستی حل شود، شاهد کاهش چشمگیر آسیبهای اجتماعی خواهیم بود؛ چرا که نماز بنیادینترین زیرساخت اخلاقی برای تربیت نسلی توانمند و با ایمان است.
بر پایه این گزارش: کارگروه «نماز نسل نو» آموزش و پرورش استان کرمان با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان، مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضا برگزار شد.