پخش زنده
امروز: -
استاندار کرمان از پیگیری ِثبت جهانیِ شهرِ کرمان و ساماندهیِ محوَطه هایِ اطرافِ قلعه دختر و قلعه اردِشیر خبر داد.
به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان؛ محمدعلی طالبی در مراسم پاسداشت روز جهانی موزه و هفته میراثفرهنگی با تاکید بر لزومِ گفتِمان ِمیراث ِفرهنگی و عزمِ مشترک برای پاسداشت ِ میراثِ تاریخیِ استان افزود::هیچ بنای قدیمی در کرمان نباید بدون تکلیف بماند و باید درباره همه آنها تصمیمگیری شود
وی با اعلام پیگیری تشکیل پرونده ثبت جهانی شهر کرمان ادامه داد: اقدامات مربوط به کاوشها، فعالیتهای باستانشناسی و ساماندهی محوطههای اطراف قلعه دختر و قلعه اردشیر پیگیری خواهد شد.
استاندار کرمان تاکیدکرد:با ظرفیتهایی موجود؛ جایگاه برتر حوزه میراثفرهنگی ایران در معرفی به گردشگران خارجی، جذب گردشگران داخلی و حفظ میراث تاریخی به دست می آید.