پخش زنده
امروز: -
بهرهبرداری از ساختمان اداری جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان و رونمایی از طرح جامع مدیریت پسماند این کلانشهر، آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان؛ شهردار کرمان درمراسم بهرهبرداری از ساختمان اداری جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان و رونمایی از طرح جامع مدیریت پسماند این کلانشهر، اعلام کرد: کرمان جزء نخستین کلانشهرهای کشور در بهروزرسانی طرح جامع پسماند است و شناسایی دقیق چالشها و تبیین مسیر درمان صورت گرفته و اولویت اصلی، عبور از مرحله تئوری و تمرکز جدی بر بخش اجراست.
محسن تویسرکانی با انتقاد از نرخ پایین تفکیک زباله از مبدأ در بسیاری از کلانشهرها، بیان کرد: ما نباید به استانداردهای معمول (حدود پنج درصد) بسنده کنیم. هدفگذاری مدیریت شهری کرمان، دستیابی به عملکردی فراتر از میانگین کشوری است تا شهروندان برکات ملموس این طرح را در محیط زندگی خود مشاهده کنند.
شهباز حسنپور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز در این مراسم از مدیریت شهری خواست : با بهرهگیری از ظرفیتهای طبیعی و اقلیمی، در راستای خلق ثروت برای مردم گامهای عملیاتی بردارند.
معاون خدمات شهری شهرداری کرمان با تشریح ابعاد فنی طرح جامع پسماند افزود: این طرح، همه مراحل مدیریت پسماند از لحظه تولید در منازل، جمعآوری، پردازش و تفکیک تا تبدیل به انرژی (RDF) و کمپوست را بر اساس آنالیزهای فیزیکی و شیمیایی پسماند شهر کرمان پوشش میدهد.
وی با اشاره به پیگیری مراحل شهرک بازیافت به وسعت ۵۰ هکتار، اظهار کرد: با اجرای کامل این طرح، علاوه بر ساماندهی پسماندها و حذف معضل زبالهگردی، شاهد ارتقاء چشمگیر شاخصهای زیستمحیطی در کلانشهر کرمان باشیم.
در این مراسم همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان اعلام کرد: ساختمان اداری جدید این سازمان با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و اعتبار۱۰ میلیارد تومان ساخته شده است.
در این مراسم همچنین از خانوادهِ شهیدان خلیلِ شاه دادی و موسی پس دست قدردانی شد.