پخش زنده
امروز: -
نشست مرکز خدمات سرمایهگذاری استان کرمان با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی، استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران با تأکید بر تداوم جنگ اقتصادی، گفت: استان کرمان با کسب رتبه نخست جذب سرمایهگذاری خارجی در سال گذشته، به یکی از الگوهای موفق کشور در حوزه توسعه اقتصادی تبدیل شده است.
مهدی حیدری در نشست انعقاد تفاهمنامه ایجاد و بهرهبرداری از شهرک صنعتی خصوصی سرمایهگذاری خارجی در استان کرمان گفت: نگاه اقتصادی و سرمایهگذاری در استان جاری است و وزارت اقتصاد نیز در این مسیر همراهی خواهد کرد.
وی افزود: کرمان سال گذشته رتبه نخست جذب سرمایه خارجی کشور را کسب کرد و پروژههای مهم و مؤثری نیز در این حوزه در حال اجراست.
حیدری گفت: رویکرد اقتصادمحور و گفتمان سرمایهگذاری در استان قابل تقدیر است و با وجود مشکلات موجود در کشور، پروژهها در بخشهای مختلف از جمله معدن، کشاورزی و سایر حوزهها با جدیت دنبال میشود.
محمدعلی طالبی استاندار کرمان در این نشست گفت: به لحاظ بهرهمندی از آب انتقالی دریا، مزیت اول را استان کرمان دارد.
وی افزود: خطوط سراسری انتقال گاز در استان کرمان اجرا شده و ظرفیت خوبی برای سرمایهگذاری در حوزه پتروشیمی در استان فراهم است.
استاندار کرمان گفت: به دلیل وجود ظرفیتها و پتانسیلهای متنوع و مختلف، کرمان استان اول کشور برای جلب و جذب سرمایهگذاران خارجی است .
طالبی گفت: درخواست ما این است که سود شرکتها و بنگاههای بزرگ اقتصادی در قالب افزایش سرمایه برای اجرای پروژههای توسعهای آنها اختصاص داده شود.