پخش زنده
امروز: -
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تامین بیمه مناسب برای بازنشستگان از چالشهای اصلی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان ؛ محمدرضا فرح بخش گفت: تلاش میکنیم با سازماندهی بازنشستگان و بهرهگیری از تجربیات پیشکسوتان، چالشهای این حوزه را مرتفع کنیم.
وی ضمن پذیرش چالشهای موجود و دشواریهای مدیریت روزمره، بر ضرورت ایجاد پیوند مستمر میان مدیریت استان و جامعه فرهنگیان بازنشسته تأکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت تجربه پیشکسوتان، از برنامههای جدید برای شنیدن مستقیم دغدغهها و استفاده از ظرفیتهای قانونی و استانی برای بهبود وضعیت آنان خبر داد.
فرح بخش با تبیین چالشهای معیشتی و تغییر سطح توقعات جامعه، از دشواریهای مدیریت در دوران حاضر سخن گفت و افزود: مشغلههای روزمره و حجم بالای مسائل اجرایی، گاهی مانع از توجه کافی به پیشکسوتان شده است.
وی در راستای عملیاتی کردن توجه بیشتر به بازنشستگان، از تشکیل یک لایه مشاورهای در استان خبر داد و گفت: در راستای پیگیری امور بازنشستگان، تلاش کردیم تا در سطح استان، فضایی برای شنیدن صحبتهای شما ایجاد کنیم، حتی اگر اختیارات اجرایی ما محدود باشد، هدف ما این است که از نزدیک با مشکلات شما آشنا شویم و از تجربیات ارزشمندتان برای حل چالشها استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در استان با جمعی بالغ بر ۵۱ هزار بازنشسته فرهنگی روبه رو هستیم، اگرچه در بحث حقوق و مزایا و بیمه، مزیت نسبی چندانی نداریم، اما یکی از بزرگترین داراییهای ما، جمعیت بالای فرهنگیان است، اگر این جامعه بتواند در قالب تشکلهای صنفی سازمانیافته و از طریق مسیرهای قانونی و معقول عمل کند، میتواند به راحتی به خواستههای خود برسد. متأسفانه انشقاق و عدم سازمانیافتگی باعث شده از این مزیت بزرگ استفاده نشود.
فرح بخش با اشاره به مسائل مربوط به بیمه و تیمهای تکمیلی، از تلاشهای مدیریت استان برای پیگیری این موضوعات خبر داد و افزود: بیمه یکی از چالشهای جدی است و ما تلاش میکنیم در این مسیر گام برداریم، همچنین هدف ما این است که امکانات موجود در استان را که شاید تاکنون مغفول مانده، در اختیار بازنشستگان قرار دهیم.
وی بر اهمیت سازمانیافتگی تشکلها تأکید کرد و گفت: در بزنگاههای مختلف، جامعه زمانی میتواند از حقوق خود دفاع کند که تشکلهایش سازمانیافته باشند، امیدواریم این نشستها و گفتگوها، تجربهای موفق برای ایجاد پیوند میان مدیریت و پیشکسوتان باشد تا بتوانیم گام به گام در مسیر بهبود وضعیت، پیش رویم.
بر پایه این گزارش، گردهمایی رابطان امور بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، اعضای هیات اندیش ورز پیگیری امور بازنشستگان، یکی از مدیران کل اسبق آموزش وپرورش و... در هتل آسمان کرمان برگزار و از یکی از پیشکسوتان هنرمند تجلیل شد.