پخش زنده
امروز: -
کارشناسان حفاظت محیط زیست پیرانشهر نحوه مدیریت پسماند بیمارستانها، درمانگاهها و مراکز درمانی نظارت و دستگاه بی خطر ساز پسماندهای بیمارستانی را مورد پایش قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مهاباد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: براساس قانون، ترکیب پسماندهای پزشکی با سایر پسماندها و تخلیه و پخش آنها در محیط و یا فروش و استفاده و بازیافت این نوع پسماندها ممنوع است و جرم تلقی میشود.
طه ایزان افزود: دفع پسماندهای بیمارستانی و عفونی بدون بی خطر سازی عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت و علاوه بر آلودگیهای زیست محیطی و آبهای زیر زمینی، خطر گسترش برخی از بیماریها را در پی دارد.
وی تصریح کرد: اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در راستای رسالت و نقش نظارتی خود به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی با پایشهای شبانه روزی نسبت به شناسایی منابع آلاینده اقدام لازم را به عمل میآورد.