پخش زنده
امروز: -
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در سفر دو روزه به استان کردستان، مجموعهای از دیدارها و بازدیدهای میدانی را با محوریت توسعه دیپلماسی مرزی و تقویت همکاریهای اقتصادی و فرهنگی با اقلیم کردستان عراق انجام داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، وی در دیدار با استاندار کردستان، بر ظرفیتهای راهبردی استان در حوزه تجارت مرزی و گسترش روابط منطقهای تأکید کرد.
بقایی همچنین با نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه سنندج دیدار و درباره نقش فرهنگی و اجتماعی کردستان در انسجام ملی گفتوگو کرد.
بازدید از پارک نیشتمان، موزه سنندج و کارگاههای هنری، در کنار دیدار با خانواده شهید مرزبانی سهیل لطفییارو تجلیل از ایثار آنان، از دیگر برنامههای این سفر بود.
در ادامه، سخنگوی وزارت امور خارجه در شهرستان قروه نیز با فعالان محلی از جمله فاطمه مخدومی یکی از ورزشکاران ملیپوش دیدار و در نشست با مسئولان، بر رفع چالشها و بهرهگیری از ظرفیتهای گردشگری منطقه تأکید کرد.
این سفر با هدف تقویت پیوندهای دیپلماتیک و بهرهبرداری از ظرفیتهای مرزی و انسانی استان کردستان انجام شد.
کردستانی های غیور ومرزدار در هفتاد و پنجمین شب حضور در میدان، با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه، بار دیگر بر حمایت از کشور، نظام و آرمانهای انقلاب اسلامی تأکید کردند.