پخش زنده
امروز: -
وزیر آموزش و پرورش گفت: تصمیمگیری درباره برگزاری امتحانات مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم به شورای تأمین استانها واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، علیرضا کاظمی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: سال تحصیلی جاری به علت شرایط جنگی و بحرانی کشور، تا ۹ خرداد به صورت مجازی به پایان میرسد.
وی افزود:امتحانات دانشآموزان مقطع ابتدایی نیز به صورت مجازی برگزار شده و فرآیند سنجش آنها در طول سال تحصیلی انجام شده است.
علیرضا کاظمی گفت: معلمان از تاریخ ۹ خرداد نسبت به ثبت نمرات ۹ میلیون دانشآموز مقطع ابتدایی اقدام میکنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: امتحانات دانشآموزان مقاطع متوسطه اول و دوم در اختیار شورای تأمین استانها قرار گرفتهاند تا تصمیمگیری در خصوص آنها بر عهده این شوراها یا استانداران باشد.
علیرضا کاظمی گفت: اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش برگزاری امتحانات به صورت حضوری است، زیرا این امر به افزایش اعتبار آزمونها، را کاهش نگرانی خانوادهها و به تمرکز بیشتر دانشآموزان کمک میکند.
وی افزود: در شرایط سخت، سلامت دانشآموزان در اولویت اول وزارتخانه قرار دارد.
وزیر آموزشوپرورش در خصوص بازسازی مدرسه میناب گفت: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در پویش فرشتههای میناب مشارکت کردند و بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی جمعآوری شد.
علیرضا کاظمی گفت: آستان قدس رضوی، آستان مقدس حسینی، دفتر آیت الله سیستانی و، خیران در ساخت این مجتمع مشارکت دارند.