پخش زنده
امروز: -
استاندار قزوین با قدردانی از اعضای ستاد خدمات سفر گفت: این ستاد نباید فقط به نوروز محدود شود و باید در طول سال برای ساماندهی طرحهای گردشگری و خدمات سفر برنامهریزی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نوذری استاندار قزوین با قدردانی از تلاش دستگاههای عضو ستاد خدمات سفر در نوروز و ایام جنگ رمضان، گفت: با وجود شرایط خاص کشور، تمهیدات لازم برای هموطنان اندیشیده شد و روند سفرها و خدماترسانی در استان بهخوبی مدیریت شد.
وی با اشاره به ثبت تردد بالای یک میلیون در استان افزود: بخشی از گردشگران نوروزی به سمت روستاها و مناطق گردشگری استان هدایت شدند و استقبال از اسکان نوروزی در روستاها نیز مطلوب بود.
استاندار قزوین همچنین از افزایش خرید کالا برگ استان در نوروز خبر داد و این موضوع را نشانهای از رونق نسبی فعالیتهای اقتصادی دانست.
وی تاکید کرد: ستاد خدمات سفر نباید فقط محدود به نوروز باشد و لازم است در طول سال برای ساماندهی امور گردشگری و پیگیری طرحهای نیمهتمام برنامهریزی کند.
به گفته نوذری، طرحهایی مانند بومگردی، هتلهای چندستاره، گردشگری رزجرد اوقاف، نسیم سلامت و ثبت جهانی قلعه الموت باید با جدیت دنبال شوند.
مهدوی، مدیرکل میراث فرهنگی استان در این مراسم با بیان اینکه آغاز بهکار ستاد سفر همزمان با جنگ رمضان بود، گفت: استان قزوین به عنوان استان معین برای جنگزدگان استانهای مجاور، میزبان مهمانان در ایام جنگ رمضان بود و با مدیریت جهادی، اتفاقات خوبی در این دوران رقم خورد.
وی همچنین تاکید کرد: در ایام نوروز، برای مسافران نوروزی تخفیف ۵۰ درصدی اسکان از سوی جامعه هتلداران استان در نظر گرفته شد.
مهدوی افزود: برگزاری جلسات متعدد و بازرسیهای فراوان با همافزایی دستگاههای عضو ستاد خدمات سفر انجام شد و در این ایام هیچ تخلفی برای استان در سطح ملی ثبت نشد. همچنین در نوروز، ۱۷ بنای تاریخی برای بازدید میهمانان بازگشایی شد و چندین نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی نیز در استان برگزار گردید.
به گفته وی، در این ایام هیچ آسیبی به آثار تاریخی استان وارد نشد و در ادامه سند تکبرگ کاخ چهلستون بهعنوان تقدیر اهدا شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۷ میلیون تردد در استان ثبت شده و همچنین ۲۰ هزار بازدید از جاذبههای گردشگری انجام گرفت؛ ضمن اینکه بیش از ۱۳ هزار مسافر نیز در قالب طرحهای اسکان، خدمات دریافت کردند که این اقدامات در نهایت به آرامش استان و ثبات اقتصادی کمک کرد.
در ادامه، معاون عمرانی استاندار با اشاره به شرایط جنگ رمضان، گفت: ستاد خدمات سفر با نگاهی متفاوت و در چارچوب ۱۲ کمیته در سطح استان فعالیت کرد.
وی افزود: با توجه به امنیت استان در ایام جنگ و نوروز، بازدید طبیعتگردی از اماکن طبیعی استان افزایش یافت و همچنین تعداد تصادفات نسبت به سال گذشته کاهشی داشت.
به گفته وی، با توجه به شرایط جنگی، مُوکبها نیز با سازوکار متناسب تشکیل شدند.
رحمانی رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان، با تاکید بر استمرار برنامهریزیها در حوزههای مختلف خدمات سفر بیان کرد: آمار عرضه کالا و خدمات در مناطق مختلف استان از جمله الموت، طارم و آوج افزایش داشته و در بخش گردشگری نیز پروژههایی مانند گرند هتل و هتل ایران با هدف بازسازی و بهسازی و سرعت بیشتر دنبال میشود.
همچنین وی از انجام اقدامات برای سالن چند منظوره رزمی با ابلاغ اعتبارات و تغییرات در دولتخانه خبر داد.