پخش زنده
امروز: -
رویداد گذر از مرز با هدف بررسی و آشنایی عراقیها با زیرساختهای گردشگری، طبیعی، تاریخی و حوزه سلامت در استان، برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز ایلام؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه رویداد گذر از مرز در ادامه تفاهمنامه استانداری ایلام با استان واسط عراق، برگزار میشود، گفت: گروه عراقی به مدت سه روز، میهمان استان ایلام بودند.
شریفی ادامه داد: نشست بیتو بی، بازدید از بیمارستان رازی شهر ایلام و جاذبههای گردشگری شهرستانها؛ از برنامههای این گروه در استان بود.
وی با اشاره به اینکه حضور گردشگران عراقی در ایلام روند افزایشی داشته است، افزود: بیش از ۲۸ هزار عراقی در استان ایلام اسکان داشتهاند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از ۷۵ درصد رشد داشته است.
علا عبدالحسن، مدیرکل ورزش و جوانان استان واسط و رئیس گروه گردشگری استان ایلام نیز از احداث دفتر پیگیریهای گردشگری در استان واسط خبر دادند.
قرار است؛ نمایندگان دو کشور در این دفتر حضور داشته باشند؛ تا امور مرتبط با گردشگری، پزشکی فرهنگ و هنر، تسهیل شود.