پخش زنده
امروز: -
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سهم ۲۷ درصدی موتورسواران در تصادفات استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ عیسی صفوی در کمیته فنی سلامت و ایمنی ترافیک استان اظهار داشت: با توجه به شرایط پیشآمده برای کشور، زمینه استفاده بیشتر از موتورسیکلت فراهم شده است، در همین راستا سهم سوانح و تصادفات برای موتورسیکلتها بیشتر شده است، بر اساس آخرین گزارشها ۲۷ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلتها بوده است.
وی بیان کرد: در کنار آموزش، باید اصلاح قوانین صورت گیرد. ازجمله این موارد گواهینامه خانمها است.
صفوی ادامه داد: سهم ۴۵ درصدی موتورسواران در تصادفات در سال ۱۳۸۷، به ۲۷ درصد در سال ۱۴۰۵ رسیده است، جمعیت کارگری بیشترین تلفات را در تصادفات موتورسواران دارد.
وی افزود: از هر سه کشته برونشهری در سال گذشته در استان، دو نفر مربوط به موتورسواران بوده است، بیشترین سنی که در تهدید آسیبهای سوانح موتوری بوده، سنین ۱۵ تا ۲۵ است و مطابق آخرین گزارشها در سال ۱۴۰۵ از ۱۲ کشته شده تصادفات، ۸ نفر موتور سوار بودند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز اظهار داشت: بزرگ کردن نقش و عاملیت مراکز درمانی در مرگومیر تصادفات بدون انجام کار پژوهشی، یک پیشداوری خواهد بود و انگیزه پرسنل نظام درمان را کمرنگ میکند.
دکتر حسن کشاورز بیان کرد: تجهیز یک مرکز ترومای متمرکز در استان در کوتاهمدت مقدور نیست. چنین مرکزی به شکل علمی و جامع در کشور هم وجود ندارد. بیمارستان شهدای خلیج مرکز تروما سنتر استان است، البته این با وجود تمام محدودیتها و کمبودها است.