پخش زنده
امروز: -
مردم مریوان با جمعآوری گیاهان خوراکی از دل طبیعت، هم کسب روزی میکنند و هم طعم تازهای به سفرهها میبخشند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، با فرارسیدن بهار، دامنهها و دشتهای سرسبز مریوان در استان کردستان به محلی برای جمعآوری گیاهان خوراکی تبدیل میشود.
در این فصل، صدها نفر با برداشت این گیاهان، علاوه بر تأمین بخشی از معیشت خود، مواد اولیه غذاهای محلی و پرخاصیت را فراهم میکنند.
کارشناسان بر برداشت اصولی تأکید دارند تا این منابع طبیعی ارزشمند برای نسلهای آینده حفظ شود.